aku bukan marah

Posted by si penagih kopi at Thursday, July 25, 2013 0 comments
tak aku tak marah....

benar aku tak marah tadi...atau mungkin yang lebih tepat aku belum marah lagi tadi...

aku sedang bertabah dan bersabar tadi...sebab tu lah kening aku je kerut tapi bibir aku steady senyum lagi...
mujur saja bulan puasa...mampu juga aku bertahan...kalau tidak berbakul bakul dah aku bebelkan tadi...bernanah juga telinga kamu menadah...
note: kalau mahu jadi ketua jadi lah yang benar bertanggung jawab dan berkaki lebar (kaliber).. beri contoh teladan...bukan hanya pandai memukul gendang kosong je...syukur anak buah kau senang nak tangkap ape yang kau tebar kan samar samar... 

kita tak sempurna

Posted by si penagih kopi at Thursday, July 25, 2013 0 comments
hidup kita yang di kelilingin komuniti...keliling manusia yang pelbagai corak dan ragam nya... hidup bersama manusia memang tak boleh nak elak dari persepsi, kemahuan, tuntutan orang lain... kita punya pilihan tuk menurut atau menidakkan...selagi semua perkara tak menentang ajaran agama kita...tak salah rasanya kita berharmoni...ikutkan saja yang mana relevan....

persepsi orang kekadang bisa membunuh...mahu saja terasa hidup di dunia sendiri...ah tapi mana bisa selagi hidup di kelilingi komuniti...hidup di tengah tengah manusia...harus menggunakan akal semaksima mungkin...jangan kita tersesat dan terpesong...kadang kadang cakap cakap orang kita harus simpan di bawah gobok saja...

kalau ada tikanya kehidupan kita amat mencabar...perangai sikap manusia lain bisa buat naik amarah kita...bisa buat kita runsing memikirkan pasal manusia lain yang anggap mereka itu terbaik..ah persetankan saja...jika di ikut memang bisa gila...

cara terbaik..tepuk bahu bisik pada diri...sabar dan tabah saja...kerna ada mungkinnya orang lain juga tak mahu dan tak bisa dengan cara kita... fair bukan..

manusia itu memang begitu sifatnya...tak sempurna...

di ambil dr sini

Sudah 15 hari kita berpuasa

Posted by si penagih kopi at Wednesday, July 24, 2013 0 comments

Alhamdulillah dah setengah bulan kita menjalani ibadah puasa...alhamdulillah 15 hari sudah berlalu..

tapi tapi tapi...ini bermakna Ramadhan pun sudah hampir ke penghujung?? huhu ok sedih..bulan mulia bakal menuju ke penghujungnya...kalau boleh tak mahu ramadhan pergi...tapi semua aturan itu sudah terlalu sempurna...ramadhan tetap akan berganti menjelma Syawal..cuma mari kita doa kuat kuat agar Allah bagi kita peluang lagi tuk Ramadhan yang akan datang.. In Shaa Allah.

Ramadhan beri aku tenang... Ramadhan beri aku mudah...
Quran yang selalu 2-3 helai sehari aku baca...waktu ramadhan sangat mudah tuk satu juz sehari...
solat sunat yang di pandang endah tak endah...tak susah nak di buat...

aku harap kebaikan ini aku tak hanya berhenti lakukan setelah pergi nya ramadhan kali ni... wahai diri jadi kan bukan hanya ramdhan tuk lebih kan ibadat tapi jadikan ramadhan sebagai permulaan aku tuk terus istiqamah menjadi yang lebih baik...aminnn...


bulan terang malam ke 14 Ramadhan

Day 9 Ramadhan

Posted by si penagih kopi at Thursday, July 18, 2013 0 comments
"Kepada Allah jualah kami berserah. Wahai Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan kami landasan fitnah kesengsaraan bagi kaun yang zalim ganas" - Yunus (10:85) ‪
Protection - Ramadhan Day 9

Antara nikmat Ramadhan

Posted by si penagih kopi at Thursday, July 18, 2013 0 comments
aku perasan sesuatu...ramadhan ni aku jadi lebih penyabar...
Alhamdulillah syukur.
tahap sabar dalam diri seolah makin menebal.

oh ya dan aku rasa tenang itu lebih...
aku pasti ini adalah nikmat kesan bulan Ramadhan Kareem ini


doa kuat kuat rasa tenang ini kekal rasa sabar ini tidak menipis.

Ya Allah pelihara lah hati ku dan pegangi lah aku tetap di jalan mu Ya Allah.

Day 8 Ramadhan

Posted by si penagih kopi at Wednesday, July 17, 2013 0 comments
"Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan agama,dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh" - Asy-Syura (26:83)

Knowledge - Ramdhan Day 8

Day 7 Ramadhan

Posted by si penagih kopi at Tuesday, July 16, 2013 0 comments
"Oleh itu, bertasbihlah engkau dengan memuji Tuhanmu, serta jadilah dari orang-orang yang sujud". - Al-Hijr (15:98)


Praise - Ramadhan Day7

repekan si penagih kopi bersalin kulit

Posted by si penagih kopi at Monday, July 15, 2013 0 comments
yeayness..."repekan si penagih kopi" bersalin kulit...

dah penat asyik berkulit dark gloomy dan kekonon misteri...kali ni aku kasik tukar kale soft sket...kale lembut..kekonon ayu...hehehe

ntah bape lama ntah aku bertahan ngn kulit yang ni tuk blog ni...ayuh kite tengok...tapi siyes nampak suwit kan...
 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting