Starbuck halal yer kawan

Posted by si penagih kopi at Saturday, December 03, 2011

siapa kenal aku...mereka tau yang aku ni pencinta coffee, avid fan orang kata...dan antara coffee shop kegemaran aku adalah starbuck...tapi before this ramai orang tegur aku cakap starbuck tak halal...hermmm...di sebab kan ramai tegur...maka aku buat la research...dan...tada...mari kita kongsi bersama :)



hey you....siapa kata starbuck tak halal...starbuck halal la sayang..sah dapat halal dari JAKIM lagi...nah mari tengok screen shot i buat kat bawah ni...tak pun u all leh la search sendirik kat direktori Halal Malaysia dari web JAKIM.


ok i tak nak sentuh bab pasal starbuck ni company Israel...kenapa korang nampak pasal starbuck je...bila aku kata halal korang bukak bab ni...fine la kalau korang tu memang jenis boycott habis habisan kan...tapi tegur aku pasal starbuck...bila sebut McD air liur korang meleleh...korang telan jugak kan...Coca cola, nestle korang telan jugak...Timbaland korang sarung pakai gak...Intel korang guna gak...Nokia korang ada jugak....so kenapa? kenapa? kenapa? sebelum korang balun orang...mintak la kaji dulu habis2..Tepuk dada tanya diri sendiri ye kawan.


Tetap suka kan coffee walau dia kopi murah buat kat rumah. ^___^
Riena

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting