Bertanya biar kretif

Posted by si penagih kopi at Saturday, September 08, 2012
Mas, apakah kritiria yang Mas nak tuk pasangan?
Bank Account kah?
Rupa kah?
Harta kah?

Ok, soalan ni slalu dah orang duk tanya kat aku...memandangkan jodoh aku belum sampai lagi...maka suka lah orang tanya aku soalan yang seangkatan...dan paling perit aku nak terima bila ada yang tak berapa nak berfikir perasaan orang dengan slumber cakap yang aku ni memilih sangat...tu sebab lah duk single lagi sampai la ni...

Nah..jujurnya...bila di kata macam tu...terasa jugak lah...pada kalian kalau nak bertanya...cubalah jadi lebih sensetif...dan cubalah jadi lebih bersyukur kerana jodoh kalian sampai awal...pertimbangkan perasaan orang...kita olah sikit soalan jadi lebih kretif supaya soalan yang di tanya tak menyinggung persaan...

Ye...benar...boleh di kira aku ni memilih juga orangnya....untuk bakal suami sudah tentulah agamanya yang penting buat aku...aku memilih dan selalu berdoa agar Allah temukan aku dengan orang yang ilmu agamanya boleh beri aku bahagia dunia dan akhirat...Insya'Allah...

Aku percaya dengan izin Allah pasti ada seseorang di luar sana untuk aku... bersabarlah kalian tuk tunggu jemputan walimah dari aku...sedangkan aku pun masih mampu bersabar dengan jodoh aku kenapa tak kalian? ^____^
gambar di ambil dari pakcik google.

Doa ku : Oh Allah temu kan aku dengan hamba Mu yang bisa bawa aku ke JannahMu...Insya'Allah...

3 comments:

Rossarina™ on September 8, 2012 at 6:06 PM said...

salam, Along. :) semoga Along dikurniakan jodoh yang soleh & baik. hehe jangan lupa hantar kad jemputan kat saya ye kalau da tibe masanye. :)

si penagih kopi on September 8, 2012 at 7:02 PM said...

Salam kembali Arina, Insya'Allah kalau ada Along jemput punya :)

LonTugi on September 11, 2012 at 9:45 AM said...

clap clap...

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting