Kota Kenangan

Posted by si penagih kopi at Monday, October 21, 2013
aku jejaki lagi kota ini,
kota yang sarat kenangan,
kota yang menjadi saksi,
teguhnya janji, riangnya tawa, sendunya tangis kita

hujan turun lagi lewat subuh tadi,
dari tingkap ini aku saksikan kenangan,
aku kembali ke pembaringan pejam rapat rapat,
agar tanyangan kenangan bisa segera berhenti

pagi ini aku susuri laluan kenangan,
berhenti di kedai kopi kegemaran pesankan kopi kebiasaan,
dari sudut itu aku lihat kenangan,
dalam helahan nafasku agar semuanya terpadam di sini

setelah sedekad kota ini telah berubah rupa,
tapi kenangan masih juga kemas diingatan,
mengapa sukar tuk aku kikis kau dalam ingatan,
mungkin aku perlu cipta kenangan baru, agar perlahan lahan kau aku lupakan


Masrina Yatim
Sun@20131020

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting