Ramadhan Day 1

Posted by si penagih kopi at Thursday, August 12, 2010
Mari cerita pasal ramadhan...

Ramadhan pertama tahun ni bersama bonda dan family kak lang. Seperti aku bagi tau korang...bonda susah hati kalau aku ni berpuasa sorang sorang...coz ni la 1st time aku puasa sorang sorang kat rumah...dan plus tahun ni 1st time aku puasa sebagai pesakit gastric...so untuk tidak membuat kan aku merana teruk puasa ni akibat pemakanan di bulan puasa tak terjaga maka bonda mahu aku berpuasa bersama dia...aku yang menurut perintah maka berhijrah la ke rumah bonda tuk sebulan ni ^____^ [gembira nya hati makan minum terjaga]

hari pertama aku bangun sahur dalam lebih kurang kul 5. bangun terus makan...yeahhh tu yang best nye sebab tak yah bangun susah payah tuk masak lauk sahur :p ...ouh aku bersahurkan nasi....berat eh...tapi ni dah memang kebiasaan family aku...sahur dengan nasik...tapi aku lalu makan sikit sajo...tu pun perot aku dah terkejut...mane tak aku sumbat nasik di pagi pagi subuh...lepas je sahur semalam perot aku meragam dol...sakit nye lah ya amat...tapi tiada la pilihan harus pergi kerjaan juga kerana ada meeting yang harus di attend...huhuhu...seb baek time meeting perot berubah menjadi baik...korang sahur apalah??

1st day korang ada rasa lapar? hahaha aku tau soalan tu tak patut di tanya...aku tak rasa lapar...or tak sempat rasa lapar...sebab semalam sibuk tahap gaban...

ohhhhh...bulan puasa balik lebih awal dari biasa...setengah jam awal nok...so aku balik kul 4.30 sampai ktm leh menung menung tunggu akak aku datang amik...sampai rumah leh golek golek tolong kacau orang masak...pastu sebelum maghrib/bebuka kasik ngaji sekejap...ingat dulu masa arwah abah ada...tiap tiap hari akan tadarus sama sama...ouh rindunyer....

berbuka aku ala kadar je semalam...tapi tu pun dah rasa kenyang...dan tarawikh semalam pun berjaya di lakukan...tempat bonda tarawikh nya 8 rakaa't dan 3 witir...tempat korang?

nota #1 : alhamdulillah da dapat satu hari puasa....2 kali tarawikh tuk tahun ni....
nota #2 : anak buah aku da tanya tahun ni dapat bape duit raya...hohohohoho

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting