officially three.zero

Posted by si penagih kopi at Monday, July 01, 2013
ini ada lah pengakuan.

Pada 28 June 2013 yang lepas genap umur aku tiga kosong. huh....dah tiga puluh tahun aku bernafas di bumi Allah nih...Syukur alhamdulillah di beri peluang lagi..

Duduk menung tepi tingkap buat reality check kejap. tanya diri ape aku dah achieve dalam tiga puluh tahun aku hidup. menung...menung...menung...pastu stress sendiri...sedih tiba tiba bila rasa ape yang aku nak atau mimpikan dulu cam tipis sangat yang tercapai...terpaksa mengaku yang kerja yang 6-5 tahun dulu aku seronok buat dah tak beri aku rasa yang sama lagi macam dulu...

Umur sudah menginjak siri tiga puluh tapi kenapa aku rasa aku masih belum capai tahap average manusia seusia aku? terus buat reality check lagi...ahh mungkin aku masih belum jumpa tujuan sebenar. benci benar nak terima kalau itu benar. aku sendiri benci akan manusia tanpa haluan hidup...tapi aku bukan la tak ada tujuan sebelum nih..tapi untuk terus melakukan kerja yang aku hadap sekarang untuk 20 tahun yang akan datang? walau mungkin rezeki aku di tempat lain atau level nyer mungkin ke atas lagi...tapi...entah selepas lapan tahun passion yang aku ada dulu seperti sudah pudar... maybe this is not my real forte.... herm mungkin...

Aku perlu terus berfikir lagi perlu harus explore lagi ape sebenarnya yang akan buat aku happy bukan untuk setahun dua...tapi mungkin perkara yang aku akan enjoy buat walau masa tu aku sudah beranak pinak dan mungkin bercucu... *sambung duduk di meja kosong buang pandangan jauh jauh sambil selak helaian buku bank dan terus berfikir*

masih single di usia tiga kosong bukan satu dosa
** Ya Allah permudahkanlah urusan ku ya Allah.

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting