set aquarium pertama

Posted by si penagih kopi at Wednesday, September 11, 2013
yeay beli aquarium set baru...

memikirkan kesian mak kebosanan di rumah aku beli kan dia set aquarium baru bersama ikan ikan nya...

mak teringin nak kan ikan emas dan suka tengok ikan guppy...maka kita beli kedua dua jenis nya skali...apa saja untuk mu mak...asalkan mak happy...

memula aku campur kan dedua jenis ikan dalam satu aquarium sebab orang kedai cakap boleh..tapi setelah di tegur salah seorang rakan instagram aku gigih google...memang tak boleh hidup bersama mereka ni...lain darjat...hahaha...lain kehendak lain keperluan...beside ikan emas tak memerlukan ruang yang besar tuk seekor apetah lagi kalau dah dua ekor kan...ada negara yang mengharamkan ikan emas di bela di dalam balang...boleh di denda kalau bela ikan emas dalam balang apetah lagi kalau yang kecil...kat Malaysia ni aku tak tau la pulak...
* mungkin aku akan cerita di kemudian hari kenapa mereka tak boleh bersama dalam satu aquarium ya*

nasib aku baik bila salah seekor ikan guppy aku bunting ketika di beli...tak tau pun masa beli tu ada yang bunting...esok hari nya sedar sedar dah ada baby guppy kat dalam tank...oh supper happy....hari tu kira ada enam ekor baby...tapi as of pagi tadi nampak ada empat je...tak tau yang lagi dua tu menyorok atau pun dah arwah...tapi memang kene jaga jaga sebab guppy ni akan makan baby guppy...huhuhu...

happy sangat...bukan mak je asyik nak ngadap aquarium...aku ni setiap kali balik...lepas salam mak mesti duk melepet depan aquarium dulu...tenang je rasa tengok mereka berenang bermain main... ^_____^



sape nampak mane baby guppy...



0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting