biarkan kenangan itu pergi

Posted by si penagih kopi at Monday, September 30, 2013
biarkan saja kenangan itu pergi


Semalam...
Aku susuri jalan jalan memori...
Kaki terhenti...di bangku kenangan.
Aku turuti kehendak hati...
Duduk aku di situ menyulam kenangan.
Pemandangan masih sama...
Masih aku nampak binaan cakaran langit itu...
Tasik masih tenang...masih emerald warnanya.
Dan manusia masih bersilih ganti di jalanan sama.

Bezanya...
Dulu yang duduk di bangku ini kita berdua.
Harin ini hanya ada aku sahaja...
Tidak, air mata tidak lagi mengalir jatuh kebumi.  
Mungkin kenangan itu tidak menyedihkan aku lagi

Cuma yang kedengaran...
Berat helahan nafasku...mungkin cuba melepaskan
Kenangan ini berlalu pergi.

Supaya aku bisa duduk di sini lagi...
Tanpa perlu mengenangkan memori ini...
Dan mungkin...
Aku bisa duduk dengan insan yang lain!!

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting