cuti sekolah tiba lagi

Posted by si penagih kopi at Friday, March 11, 2011
wehooo...cuti sekolah. yabeda bedooo....hahaha excited cam kanak-kanak sekolah lak eh.
bukan ape aku excited sebab tiap cuti sekolah mesti bonda akan datang duk ngan aku. makanya ada la teman aku nak sesembang kat rumah nih. teman aku nak gurau gurau. teman aku makan tengok tv dan juga teman tidur.

tapi kali ni bonda masih tak sehat, so risau jugak aku kalau mak sakit masa dia tinggal sensorang masa aku pegi keje. risau gak dia makin tak lalu makan. sedang kan kat rumah akak aku yang terror masak pun dia tak lalu. nih pulak kat rumah aku yang selalunya masak cincai cincai ni je kan.semua tu aku amik kira. semua tu aku sebab kan keseronokan aku pasal bonda ada kat rumah cam kurang.

tapi semalam tanya bonda. sama ada dia nak datang ke tidak. dia lak leh tanya aku

aku : omma[aku panggil bonda cam nih sekarang] nak datang rumah adik tak?
bonda : adik nak ma tak? [dia tanya aku cam nih pulak]
aku : nak.....mesti la adik nak kan...

mane lak aku tak nak dia kan. tiap cuti sekolah le aku tunggu. tapi kali ni aku risau sebab dia tak sehat. lepas discuss ngn sista sista yang lain. aku akan amik juga bonda datang rumah. aku akan bawak dia pegi jumpe doc feveret aku. mintak consultasi dari doc. lepas tu aku cuba nak masak ikut selera dan kehendak dia.

ouh ouh ouh omma...adik tak sabar nak omma datang rumah duk adik..


i : harapnye bonda duk rumah aku dia ada selera sket nak makan
ii : bonda cepat sehat. adik sayang bonda seluruh dunia.

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting