Penat yang amat penat

Posted by si penagih kopi at Thursday, March 03, 2011
Korang penah rasa penat amat tak? last February boss aku pegi bercuti ke Taiwan selama 2 minggu. lama kan, setengah orang boss tak der kat opis boss, pegi bercuti rasa cam merdeka amat kan. tak rasa stress, rasa rileks...ye lah kan boss tak der, tak der orang pantau keje korang kan, tak der orang yang observe ape korang buat. buat keje rileks rileks, rest kejap sembang2, surf laman sesawang yang tak berkaitan ke kan...kan..kan... tapi aku lain weh...boss tak der, azabnyer lah hidup aku kat office. sungguh..aku tak tipu. sebab masa boss aku pegi bercuti tuh time renewal satu client yang sangat lah kekwat nyer okay!!! client yang sangat banyak songeh!!!..so semua bende aku kene cover tuk memastikan renewal client kekwat nih berjalan dengan lancar.pastu dalam masa yang sama semua client punya issue pun nah atas bahu aku..aku la nak kene take care semua tu. tak cukup ngn keje sendiri kene jugak cover keje boss. nah tau la ko kan pasal ape aku kata hidup aku kat office tanpa boss sangat la tak indah.

2 minggu tu hidup aku agak tunggang langgang. keje tak sempat nak siap kat office, angkut bawak balik rumah, ada harinya sampai kul 3 tido kul 5 dah bangun. makan pun ikut dan.stress berganda ganda, akibat nya gastrik melanda. tapi gagah jugak pegi keje. sebab aku tak leh nak fikir nak amik MC ke EL. sebab aku rasa selagi leh gagah keje aku keje. so bila boss balik je rasa cam lege gile. masa tu la aku rasa cam happy semacam.

ape yang bertambah tambah penat aku bila lepas je penat dari boss aku cuti 2 minggu tu.bonda lak tak sehat. bahu dia sakit sampai effect dia jadi tak lalu makan. bila dia tak lalu makan tapi kene makan ubat kencing manis dia. akibatnya dia slalu la kene pedih hati. sungguh aku cakap hati aku tak senang, tido tak usah cakap la, patutnya aku boleh tido ngn lena sbb boss dah balik tapi nak lelap mata ni susah, bila dah lelap kerap la terjaga. terjaga je teringat bonda kat rumah. haih mana tak nyer setiap malam bila telepon dia, dia kata tak lalu nak makan, tengok makanan rasa cam nak muntah, paling banyak pun sesudu nasik je dia makan, pastu beskot 2-3 keping je. sape tak susah hati kan bila dengar mak dia cam tu. akibatnya pegi keje, otak aku tak berapa nak focus, mind aku melayang ntah kemana-mana. seb baik boss aku paham.[aku cite je kat dia pasal bonda].

penat...penat...penat...sungguh aku cakap badan aku penat sangat. sampai menstruasi aku pun terganggu. patut dah datang tapi tak jugak datang.mungkin sebab penat dan terlebih stress.aku bukan nak complain sebab aku penat just aku nak share ngn korang je.

i : sebenarnya bukan senang nak act as boss.buat decision yang sepatutnya boss buat.
ii : bonda cepat sehat bonda, adik sayang bonda seluruh dunia.

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting