Panas yang terik

Posted by si penagih kopi at Saturday, May 14, 2011

panas panas kepanasan. cuaca sekarang memang la tak tertahan panasnya. peluh menitik leleh leleh.

since last weekend lagi cuaca panas semacam. terik yang amat. dah la rumah tinggi kan. atas sekali pulak tu dan tak der pulak di lindungi mana mana bangunan lebih tinggi. wah purfact....kepanasan yang secara langsung dan dekat. coz of too hot aku nak drive keluar pun tak larat dengan keterikan cahaya matahari yang cam nih. lalu aku duk kat rumah je lah.

whole day Sat aku duk melepek dekat hall, pasang kipas siling dan stand fan skali aku bukak, but still panas masih terasa. peluh masih keluar. ni baru panas dunia je kan...dah tak tahan..hermmm...cam ne lah agaknye panas neraka. oh oh doa banyak2 trip akhir aku nanti tak lencong ke sana. amin....

seriously cuaca yang panas buat aku lagi malas nak keluar walaupun bahan dapur dah makin berkurangan. so aku masak makan ape je yang ada kat dapur tu. kira nasib baik la ada stock sket sket kan...so kira ok lah. tapi last Sun aku asyik memerap kat dalam bilik, duk pasang aircond je lah kan...siap kau nanti bil letrik bulan nih...nanges kau nak bayar nanti :p

sepanjang minggu nih memang terasa kepanasan nya. lagi sedap menambah sengsara panas kejadian Selasa lepas, after balik dari gym aku tengok 2 block kat apartment aku nih gelap gelita. ah sudah, dah la masa tu pukul 9 malam. gelap yang amat. rupanya ada masalah ngn fius dan ia punca black out. nasib badan malam tu aku tido dalam gelap dan panas ya amat. setiap jam aku terjaga dan setiap jam tu la aku rasa nak nanges sebab rasa macam lambat sangat masa nih berlalu. esok nya pergi keje pun, pakai bedak tudung semua aku buat dalam aircond.

rupanya black out tu bukan hari tu jer. kene lama, kene 3 hari kau, baru orang dapat ganti fius dan betul kan apa yang tak betul. seb baik la aku nih ada rumah akak akak yang dekat. so 3 hari tu aku merempat la kat rumah akak aku. tido sana. bagus juga kan sebab aku dah lama tak jumpe anak anak buah aku tu.

wah....panas panas...go away come again another redup day...hahaha...dan panas cam ni lah banyak menguji kesabaran kita kan. so harap kalian kalian semua dapat terus bersabar dan bertabah dengan dugaan nih.


p/s : masa panas panas nih lah menduga keinginan aku nak simpan rambut panjang. panjang ke pendek? woh....bertahan lah aku harapnye.
~jal issoyo~

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting