aku berperasaan tekut

Posted by si penagih kopi at Saturday, March 13, 2010
ngeri...ngeri...tekut....tekut....aku sangat tekut....

ari khamis ari tu...aku teman iggos pegi book fair kat ioi....so maka lewat lah aku pulang ke rumah....seperti biasa..sampai rumah aku slalu apply pesan bonda....tutup pintu...check semua bilik...so aku pun tutup je pintu masuk....check semua bilik...ruang luar tu pun aku tutup...tapi aku ada sedikit cam ragu ragu....sbb kebiasaan sbelum keluar pegi keje...aku akan tutup semua pintu bilik...tapi malam tu...pintu bilik no 3 ngn pintu bilik aku ada sedikit terbuka....tapi aku assume aku tak tutup dengan betul...tu sebab pintu tu terbukak kot...hermm maybe....check semua bilik...ok..tarak pape....but wait until aku masuk bilik air aku....

oh my tous.....penutup lobang nak ke atas syiling terbuka...ok sebanyak 3 kali aku in n out in n out toilet nak pasti kan apa aku tengok tu betul....dan jantung aku tak payah cite lah...berdegup dengan laju...slowly close pintu bilik...capai henpon...call my sistah...dia bila dengar suara aku cam half cry...pas ngadu then soalan dia 'takut tak?' hell ya...aku sangat takut...then she asked aku tu pack baju then pegi ke rumah dia...my BIL ada class lak malam tu...so he can't come to check...letak je tepon slowly aku masuk bilik nak pack barang...thank god esok nya ari jumaat...casual day...so aku just grab any random shirt...which turn out ari jumaat yang comot...hahahah...gile kau nak memilih baju ape nk pakai lagi...jantung aku dah nk melompat keluar ko tak tau....dah lah closet aku sangat dekat ngn pintu toilet....capai je ape yang sempat....

hermmm....lepas je berjaya keluar dari rumah....jantung aku dah slow down...dah pandai nk control berdegup....pheww....

dan semalam selepas keje...me n my sistah family pegi again ke rumah aku tuh...and sista terkejut jugak bila dia tengok keadaan lobang tu...so pastu sista n BIL pegi kat guard...pretend that bende tu baru jadi tadi...and we act like kami tinggal kat situ...means tak nk tunjuk sangat yang aku stay alone kat situ lah...then pak guard...errr pak ke...coz guard2 nih muda...hermmm tapi cam dah memang akan di panggil pak kan...errmmm ok lah pak guard tu datang rumah...panjat tengok atas syiling....pak guard kata seems cam ok je...tapi...ermm..ntah...pagi sabtu nih BIL aku nak tengok lagi...dia nak panjat....

ok tak pe tak pe...jangan risau...minggu depan coti sekolah...bonda akan datang stay ngn aku....and at least aku tak tinggal sorang...ada gak orang teman aku...and best jugak ada orang tolong jaga makan aku....yeay...


nota kaki : aku tekut....call encik A tak dapat dapat....ok aku tekut dan geram...
nota kaki i : tekut tu maksud dia takut...aku dapat perkataan ni sebab one day tu iggos tersalah sebut....so since that aku ngn iggos akan guna kan tekut instead of takut....ok jangan tiru...sebab ni tak der dalam kamus dewan bahasa dan pustaka.... :p

2 comments:

Anonymous said...

uhuhu sy pn rs tAkut membace ini cerite. smoge Along baek2 saje ye. amin.

ps : tekut itu comel! haha. dh nk terikut dh agaga. :DD

♥ Izzah Marzuki on March 14, 2010 at 1:16 AM said...

along, tekut tu sangat comel!
nak gune gak nak gune gak!
pa pe pun harap along & family sentiasa di dalam jagaan Nya.. baca ayat kursi bebanyak ye sblum tido.. insyaAllah.. take care along sayam! =)

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting