gastric...tsk tsk tsk....

Posted by si penagih kopi at Thursday, March 11, 2010
ok mari lah aku cite....kisah gastric aku...

pagi isnin ari tu...aku drive pegi keje dengan keadaan rasa tak selesa...rasa nak muntah dan perut tak selesa....tapi aku gagah kan jugak pegi keje....sebab...aku rasa aku still ok dan still blh keje....tapi bila 15 mins aku duk kat opis...aku dah start menggigil...which ini sangat la tak normal...aku bagi tau boss...aku tak ok hari ni...if getting worse aku nk amik mc...tapi straight away dia suh aku pegi clinic masa tu jugak...aku pun pegi la turun kat bawah....bawah ada klinik....

tunggu dalam 20 mins...pastu turn aku...masuk je bilik doc...aku cite lah masalah aku....tanya itu tanya ini....cerita itu cerita ini....doc pun cakap...."tahniah...anda kene gastric"....ok aku tipu...gile kau doctor nak cakap tahniah bila bagi tau aku saket...lain la kalau berita gumbira ke ape kan....doc cakap aku nih dah kene gastric...tapi tak der lah sampai tahap yang membimbang kan....masih boleh di kawal...mula mula aku confuse sebab apa aku kene gastric...gemok dan cukup makan pun leh kene gastric...pastu doc pun cite lah kat aku...gastric nih tak semestinya tak makan...kalau aturan makanan tak betul...tak jaga makan...eat to much heaty...spicy...or oily food pun blh jugak kene gastric nih....so aku percaya spicy food la punca aku kene gastric nih...dan on top of that,....sejak pindah duk sendiri nih...aku tak jaga waktu makan aku....*sobs...sobs...sobs*

kalau aku recall balik...hari jumaat aku lunch dengan makanan yang sangat pedas....smpi berair mata aku nih...serius...pedas...*sumpah aku tak mau makan kat kedai makcik kat fudkot kl sentral tu*....pastu mlm nye kul 7 aku dinner sushi pulak....makan raw food....hermmm....pastu....esok nye (ari sabtu) tengah hari kul 12 aku makan sweet sour fish...masam lagi....pastu makan young tau fu yang soup dia agak oily....hermmm....pastu hari ahad aku buat tuna salad+pasta....ouh guna mayonis...mayonis masam....aku makan bende tu pukul 1...tak bfast....pastu malam aku makan nasi lemak + rangka ayam....ouh rangka ayam sangat oily.....dan hari isnin.....aku bangun mula mula ok....membuang ada sedikit masalah...dan drive pegi keje rasa tak selesa...jumpa doc...doc cakap gastric....

ok aku penah rasa few sakit...tapi aku tak suka sakit gastric nih...tsk tsk tsk....bila aku call akak aku...secara automatic nya dia tanya " tak makan ke"...hohohoho...opis mate aku kata...since duk bujang terus gastric...called encik A pun sama...."sape suh tak makan"....adoi...aku makan...just tak teratur jer....dan one thing aku realize...pindah kat UOA nih...most of tempat makan dia...semua pedas pedas...so i blame spicy food...huhuhuhu...and my makan time oso....ouh blame my self too...so this whole week aku amik food yang tak pedas....yang tak mendera perut aku....coz i hate medicine...i hate...tsk tsk tsk...but i have to eat...no choice...

aku tau aku akan sakit bila...tidor aku tak lena....dan aku tau aku akan sakit bila aku jadi sangat blur....masa ari isnin tu banyak sangat kejadian blur...ouh....dan jangkaan aku betul...aku mmg sakit....:(

nota kaki : rasa sakit perut nih...aku tak suka...ni pengalaman pertama aku merasa gastric....

1 comments:

Anonymous said...

Along, sy prnh kne gastric ms skolah tadika dulu. sy bantai minum air pas pagi2 sblm srpn huhu. ouh, mmg saket. muntah2 sume. eeeii serik.

skrg dh baek ke, Along? cpt sehat ye. :)

miss u. :D

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting