sakit nya bila rindu bertandang

Posted by si penagih kopi at Thursday, January 21, 2010
percaya atau tak....bila rintik rintik rindu datang...hati, jiwa jadi tak keruan...perasaan celaru...minda kecamuk....

Ya Allah kuat kan lah hati aku....pegangi lah hati nan lemah ni...wahai hati...bertenang lah...usah di harap kasih yang tak pasti....

seawalnya...minda cuba meyakin kan hati...cinta sang adam sudah tak membawa apa apa erti lagi...tapi makin hari makin hati merintih...mengadu pada malam...yang hati rindu kan sang adam...teramat dalam rindu yang tersemat di hati...tapi sang adam??? jasad nya ada...biar ada jasad sang adam...tapi chenta nya sudah hilang...hilang bersama lemah nya ingatan terhadap kenangan lalu...

pedih...pedih kenyataan...hati harus belajar menerima atau pun harus terus bersabar...bisa kah sang bulan datang menyinar suram malam??? bisa kah hati tersenyum riang...akan terubat kah rindu...sungguh aku tak punya jawapan itu...tiada jawapan untuk sang hati...kerna aku sendiri tak pasti...masih kah sang adam berusaha tuk mengingati sekeping hati yang pernah ada dalam hidupnya....

termenung aku di dada malam...terus mengharap kan sinar bulan...dan terus terusan aku berdoa...agar sang adam terus di kurnia kan kesihatan dari Nya dan di pulihkan ingatan....amin....

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting