D.U.R.I.A.N

Posted by si penagih kopi at Friday, July 16, 2010

D-U-R-I-A-N

Nampak sedap eh?

ouh yeah durian..raja buah orang kata.sangat sedap dan yummeh orang kata.naaah itu kata orang.bagi aku, hermmm...durian tak menarik.no offense.bukan sebab rasa nya tapi lebih kepada bau durian tu sendiri.

seingat aku masa kecik kecik dulu aku still boleh tahan bau durian and if i remember correctly aku masih boleh makan durian. tapi paling banyak pun seulas dua kot. dan semakin membesar aku tak boleh terima durian.tak boleh terima bau durian..believe me aku boleh tau ada durian dengan bau jer tho durian tu jiran punya...lol..year aku sangat sensitive dengan durian.

seriously aku tak ingat secara tepat bila aku start tak bisa menerima durian. bau durian yang kuat boleh buat aku sakit kepala yang amat sangat, sakit sampai air mata aku boleh mengalir keluar lah.sungguh aku tak tipu..sometimes aku wonder gak kenapa aku tak leh nk terima bau durian eh.korang tau pasal ape tak?hermmm..maybe is all about psychology...its all in mind. bila dah tak leh nak accept automatically my body react as what my mind told me..eh? maybe...

ok aku pernah terfikir nk cuba makan durian nih...teringin nak cuba tapi risau lak...mana tau lepas makan kene sakit kepala yang amat sangat ke atau muntah ke or ape ape je yang tak mengembirakan.mungkin aku boleh cuba bila aku plan nak amik cuti yang agak panjang..supaya if anything happen aku memang sedang bercuti.great idea huh. ^____^ idea nak cuba sebab all my family memang suka kan durian okay.adik beradik,sedara mara dan anak buah...ouh ya most of my frens love it too. adik beradik penah tease aku kata nanti aku kawen ngn die hard fan ngn durian..lol funny huh.

tho my family suka tease aku tapi aku sangat sangat bersyukur sebab mereka sangat memahami dan respect me with this little problem i have with this durian thingy...masa arwah abah ada kalau dia keluar nk pegi beli durian dia akan bagi tau aku awal awal yang dia nk keluar pegi beli durian and dia akan bawak durian tu masuk thru pintu dapur and he will asked bonda to tutup pintu yang memisah kan ruang dapur dan ruang tengah rumah. abah akan suruh aku duk depan till mereka habis layan durian.*ouh i miss that moment* pernah aku duduk ngn family sista aku sebelum nih, mereka akan letak durian kat garage dan mereka akan layan makan durian kat garage while aku sibuk dalam bilik kat tingkat atas. dan ya minggu ni aku akan balik ke rumah bonda, bonda siap warn akak aku, if nak makan durian sila makan dan habis kan before saturday. hermmm tho sound sweet tapi aku macam rasa bersalah pulak...hermmm...ini motivate aku tuk cuba belajar makan durian...or aku patut kurang kan melawat mereka di waktu waktu musim durian?heeeee


note #1 : aku lebih suka pisang, pisang always my all time fav fruit.

note #2 : satu satunya durian yang aku leh layan adalah durian belanda ^____^

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting