kenapa harus susah

Posted by si penagih kopi at Monday, July 26, 2010

Sungguh sungguh...mood aku tidak seronok akhir akhir ini..

masih terkenangkan teringat ingat kan bende yang dah berlalu...dan saat ni aku rasa aku tak fully recovered..wound tak completely heal...and still holding back...arrrrhhhh kenapa mesti susah sangat nak let go nih...i am definetly not a healer...

yang aku realise...all this while aku bukan lah sebenar benarnya move on..ape yang aku buat hanya menipu diri sendiri...tipu everything gonna be okay..aku restrain diri aku dari bersedih..terlalu cuba 'mempositive' kan diri...dan belagak macam perpisahan tu tak menyakit kan. belagak macam diri ni kuat dan tak terjejas ngn perpisahan..its all about lie lie lie and lie...

macam mana pun aku cuba nak sibuk kan diri...occupied my mind dengan fikir bende bende tak berkaitan...still aku rasa kesedihan tu ada..sungguh aku tak faham apa yang diri aku ingin dan hendak kan.kenapa semua ni mesti pedih...kenapa melupakan sesuatu prosess yang susah..kenapa?

aku rasa sebab aku masih kuat pegang memori memori indah yang pernah ada...mungkin dulu aku terlalu yakin semua akan turn out right..turn out as planned..tapi sebenarnya terlerai di tengah jalan...

kadang kadang terpikir...kalau lah kejadian yang menimpa dia tak berlaku...kalau lah dia tak accident...kalau lah ingatan dia tak hilang...kalau lah itu..kalau lah ini...dan banyak sangat kalau yang cuba aku fikirkan...everything will turn out okay....everything akan seperti yang di harapkan...tapi....tu kan dah qada dan qadar tuhan...dah bende nak jadi...aku kene redha..aku kena tabah...dah ketentuan...dia bukan untuk aku...

tapi kenapa harus melupakan adalah perkara yang sangat sukar...bende dah berlalu...kenapa mesti aku seperti tak merelakan...kalau teruskan pun...hati semakin sakit...semakin terluka...hermmmm......

berharap sangat kebahagiaan kegembiraan datang untuk aku...yang sebenar dan bukan di buat buat...adakah?

wah sekarang ni cam syahdu je bila dengar lagu kat bawah nih....

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Di tinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Dan ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkan ku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Dalam harapan

note #1 :

2 comments:

♥ Teacher Nonoi ♥ on July 26, 2010 at 2:51 PM said...

How I know your feeling Along.. situasi kita tak sama, tapi mungkin apa yang kita rasa sama...
Mungkin.......

Perpisahan itu tidak indah =(

Anonymous said...

me doa supaye Along sentiase kuat :)

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting