musuh dekat opis

Posted by si penagih kopi at Monday, July 19, 2010

korang ada musuh tak? musuh kat opis?ke orang tak suka kat korang ke?

hermmm...aku rasa aku ada. at least sorang..eh ke 2 orang...hohohoho tak pasti lak aku bape orang tak suka kat aku.tapi aku pasti ada yang tak suka...

awalnye as colleague ok je..masa sebelum keje under satu project. dia ni ok jer...leh lagi buat lawak, gurau gurau, sengal sengal....tapi bila dah keje under same project..mula lah semua nyer yang tak best jadik...mula mula aku still maintain lagi treat as kawan kawan dalam project tu...tapi bila sampai satu masa aku terasa seperti dia take granted aku mula rasa tak selesa...take granted sampai keje dia pun nak pass kat aku buat kan...aku tau la aku nih system support tapi tak kan keje ko pun aku nak support kan...kalau ko tak reti setakat tunjuk ajar tu boleh la kan..tapi sampai take advantage sangat atas kebaikan aku...aku dah tak leh blah...keje aku pun belambak nok..tak kan keje ko yang senang pun nak campak ke aku...melampau sangat dah nih...[mentang mentang aku budak baru kan kat opis nih]

dah tak puas hati sangat aku report la kat boss aku, yang best nyer boss aku pun bengang...dia pun perasan dan terlibat skali dalam masalah ni tadi..boss aku pun kata...dengan dia nih tak leh nak ada connection sangat when it comes to work...kene jadi straight...kalau tak habis la dia amik kesempatan...so aku pun ikut la nasihat boss aku...kene straigt masa keje...tapi bila luar waktu keje aku still leh kawan kawan lawak lawak lagi....[aku kalau straight muka aku akan jadi muka ketat :p ] bila aku tegas aku akan kelihatan seperti garang...tapi aku tak garang sebenarnya...cuma tegas...tapi kalau buat salah aku agak marah tapi aku tak marah orang marah marah tak tentu pasal...kalau salah aku akan carik punca dan akan fix kan ape yang patut...

tapi tu tak lama...bila beberapa kehendak dia di reject aku ngn boss...dan beberapa series kesalahan nyata yang dah di buat...dan bila aku dah straight tegas ngn dia...dia sudah berubah...yer dia sudah dingin ngn aku...tak layan aku dah...dah tak lawak lawak ngan aku di luar waktu keje...dan sudah tak show some little respect kat aku...dan dengan rasminya aku rasa dia tak suka aku...dan secara tak sengaja aku rasa aku ada musuh kat dalam opis nih....



"With hidden enemies you inherit, it's not your fault - they come with the job"


note #1 : aku tau aku bukan boss..but you need me in this job...tak perlu respect meninggi cuma respect as a team member.
note #2 : dalam hati tak nak la dapat project yang kene keje ngn kanak kanak ribena dah...penat aku...
note #3 : aku rasa aku memang tak di senangi orang lah...hermmm.....

0 comments:

Post a Comment

 

repekan si penagih kopi Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting